SMS-LÄNKEN SLUTADE I DYRT ABONEMANG

Publicerat: 2009-12-28 / 21:43:16

Jag vill ta upp en sak som nog har hänt många i världen nämligen sms-länk som man kan hitta överallt.Detta tycker jag att folk ska ha lite mer uppsyn över.Eftersom detta kan komma bli väldigt dyrt om man inte har koll på hur mycket dras från sitt kontantkort eller abonemang.

Jag har själv varit med om detta för ungefär 6 år sen då jag själv i tonåren inte visste att man kunde föra över via usb-kabel till mobilen med musik.Så istället började jag tanka ner från olika ställen som hade ringringnaler.Efter ca en månad så märkte jag att det fattades pengar på mitt kontantkort fast att jag hade laddat det men en stor summa pengar.Jag blev både förbannad och ledsen så jag ringde upp de företag som hade hand om dessa saker men tyvärr gick det inte att få tag i.

Så ni som laddar ner ringsignaler eller bilder till din mobil.Gör inte detta eftersom du kommer bli bunden till de företaget utan att du ens har godkänt avtalet.

mer info hittar ni på  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6352477.ab



← Namn

← E-postadress (publiceras ej)

← URL/Bloggadress

Kommentar:


         Kom ihåg mig?